Po prestavbe mojej prvej frajerky klariky (SR500) sme si povedali, ze je cas aj na nejaky vácbuch. Kedze 4-valce nechceme ani vidiet (cim vac karbecu tym vac problemu) volba padla na 2-valec. Peknych a cenovo prijatelnych, vykonnych 2-valcov zo 70-80rokov nie je vela. Vedeli sme len ze to bude nieco co obstoji na nasich vyjazdoch, kde casto volime nespevnene stezky. Volba padla na raritku – Kawasaki KZ 750 TWIN. Pekny dvojvalcek zo slusnym a huzevnatym motorom. Dostala sa nam na ruku typa s oznacenim CSR, co je varianta pre americky trh, pokusajuca sa vyzerat ako chopper. Kedze „kožkári“ (čopristi) u nas nemaju na ruzach ustlane, bolo jasne ze pride k zmene ramu. Vyhoda CSRky, (na europskom truhu LTDcky) je ta, ze uz ma bezkontaktne zapalko a par vylepseni oproti klasike 750B. Motorka, pardon: chopper,  dorazil v stave „prisluchajucom veku“. Motor ale bezal krasne takze islo o kompletnu rozborku okrem prevodovky a piestov. Hlavu motora sme pred osadenim spat otryskali balotinou v zlozenom stave a hlinikove dekle prelestili.

  • Ram, zadne koleso

Po rozborke sme sa pustili do ramu, kde bolo potrebne prihnut zadnu cast a navarit novu podsedlovku. Nastastie to islo ako malina, a trubky sadli ako rit na serbel. Zborka prebehla az po nastriekani ramu. Zadnu 16ku rafek sme preplietli na 18ku origos japonca so 40timi spicami. CSRky a LTDcky maju krasny velky brzdovy bubon a 18ka koleso tu krasne vynikne.

  • Predné tlmice, koleso

Snazime sa robit sposobom „co najvac muziky za co najmenej penazi“ takze maximalne vyuzivame povodne diely. Kedze chopre su nastrelene dozadu a šteky su dlhsie jak na motorkach, bolo potrebne skratit vnutornu trubku tlmica o 80mm a nazavitovat jemny vnutorny zavit pre uzatvaraciu maticu. Tuto operaciu sme nechali na miestneho fachmana Joza „drzpalca“ Trubaca, pre ktoreho to bola len dalsia mala epizodka v jeho strojarsko sustruznickej praxi. Mimochodom jeho robota je kapitola na samostatny blog, ked ne roman. Bolo tiez potrebne skratit chod tlmicov vlozenim ocelovych trubiek medzi maticu a pruzinu (pritvrdenie). Olej sme namiesali trosku hustejsi (W12,5) ako predpisuje vyrobca , aby pumpa spomalila spatny chod.

A tak sa stalo, ze kratke tlmice spravili z choppra motorku.

  • Predná brzda

Motorka ma poriadne jazdit a ked ma jazdit musi brzdit. Vacsinou jazdime „do pohody“, ale ked sa nahodou dostaneme na nejake kurvy, adrenalin ide hore a s nim aj rychlost a riziko. Vymena brzdoveho kotuca a brzdica je pre nas vacsinou jasna vec.

Kawajda mala pekny predny ocelovy pochromovany rafek a bolo skoda ho nezachovat. Kedze nabojov na 40spicov vela nieje a nemalo zmysel kombinovat a strielat do tmy, ostali sme pri povodnej konfiguracii. Predny naboj mal len 4 diery na uchytenie brzdoveho kotuca, takze bolo potrebne vyrobit atyp. Dizajn mal byt nieco medzi cestou a endurom, myslime ze sa vyrobcovi podaril. Nove (jazdene) brzdove prasa byva vacsinou problem najma pre male medzery medzi nim a vypletom, mame ale overenu typu od Bremba. Samozrejme uchytenie prasata je sprevadzany CNC vyrobou adapteru z hliniku, kde uz musi prist na rad CAD program a presne meranie osky a povodnych uchytov.

  • Vyfuky, karburacia

Dalsou vacsou upravou boli zvody 2 do 2 na 2 do 1 s koncovku od Lea Vinceho s prijemnym bublotavym zvukom. Kedze kawajda mala zvody trubka v trubke, navarali sme nerezove pipky na vonkajsiu ruru.

Kazdy zvod povodne isiel do samostatnej, vyrazne utlmenej koncovky. Nove zvody sa teda skratili,  zvacsil sa ich priemer a doslo k otvoreniu vyufukoveho potrubia. To malo celkom vyrazny vplyv na karburaciu aj napriek zachovaniu povodneho filterboxu. Kto ste niekedy karburoval, viete co to znamena. Povodne tryskovanie bolo potrebne upravit, kedze CV karbece pracuju s pretlakom vytvaranym kompresiou motora. Niekedy to moze byt alchymia, konciaca antidepresivami na nocnom stoliku. Nastastie tomu tak nebolo a po asi 20tich nastaveniach ihly, pilotnej a hlavnej trysky sa to celkom podarilo.

finalne tryskovanie / final jetting (mikuni BS 34):  pilot: 45, main: 120, needle: 5C48/5 clip+1 washer, pilot screw: 3,0 turns, plug: NGK B8ES

  • Nadrz, kastliky, sedadlo, design

Nadrz sme kupili na ebay z UK za ca 70.- ecek. Bola to macka vo vreci. Ked sme ju vybrali, bola uz pekne pridochnuta. Dierky sme zacinovali a 2 kyble roztoku s kyselinou citronovou spravili co mali. Zatial vyzera ze drzi. Vacsi problem bol dizajn. Farebnych variant pri navrhu bolo mrte, ale nakoniec zvitazila matna cierna s cervenou ferrari linkou. Bolo totiz potrebne pocitat s kastlikmi ktore som si vymyslel na poslednu chvilu – DREVENE. Takyto material nema rad vyraznu farebnu konkurenciu na nadrzi a pri tolkych vnemoch ako su vylestene bloky motora a kryty by to bolo moc. Kastliky su vyfrezovane z orechoveho dreva a nalakovane lodnym lakom. Vnutorna stena je pre pevnost skrupiny vylaminovana.

Samozrejme pri zmene ramu je potrebny aj novy sic, takze z XPS sme vybrusili presnu formu a odliali me na nu laminatovu skrupinu. Zvysok uz sme nechali na calunika, ktory to celkom zvladol…

  • Elektrika, a drobnosti

Zvysne detaily ako spatne zrkadla, otackomer, zadne tlmice su dokupovane veci, ktore vyzadovali len male upravy ci vyrobu uchytov.  Co sa tyka elektro, uprava spocivala najma v skrateni kablov, v novych konektoroch, uprave spinacky  a napojeni ovladacich prvkov a  elektronickeho budika. Nova predna brzdova pumpa, packa spojky a predne svetlo su cinculacke, ale celkom vydarene a funkcne (retro). Zadny drziak znacky je atyp z hlinikoveho plechu aj s usami na blinkre, aby bolo mozne osadit cestovne tasky na novy odnimatelny nosic batoziny. Pneu su zn. SHINKO(…), co bol tiez vystrel do tmy, ale za cenu 90 ecek za 2 gumy sme to museli skusit. Inak odporucame, drzia vyborne aj na asfalte.

Aby ste si nemysleli ze to secko islo bez problemof. Jak hovori klasik, nekolko krat sme prehladali slepu ulicku ludskeho poznania, aby sme mohli oznamit svetu: „tadialto nie!“

Verime, ze to nebolo moc vycerpavajuce a ak mate nejake otazky, radi vam na ne zodpovieme emailom pripadne v diskusii. Technicke info k motorke najdete na podstranke download.

  • Galéria:

One thought on “KAWASAKI KZ 750 CSR /chopper to scrambler/”

Pridaj komentár